Consellos para entrar a un estudio de gravación

Moi boas! No día de hoxe queremos compartir uns consellos para entrar a un estudo de gravación posteado pola páxina 7 Notas Estudio, que vos parece?

Consellos para entrar a un estudo de gravación

Entrar ao estudo de gravación por primeira vez pode ser algo hóstil se non temos en conta algúns factores que poden facer ou desfacer sesións de gravación.

O máis importante é tratar de usar o sentido común que aínda que pareza paradoxal moitas veces é o menos común dos sentidos.

A continuación mostramos algúns consellos para entrar ao estudo de gravación e non morrer no intento:

Chegar coas partes estudadas

Este é quizáis o máis obvio de todos, aínda así moitas bandas adoitan ter problemas con isto. Cada minuto que pases dentro do estudo sacando partes ou discutindo pequenos detalles cos teus compañeiros de banda son minutos que perdedes e polo tanto cartos que se esfuman.

Agora, o proceso polo cal estudamos ou aprendemos as partes é distinto para cada banda en particular e tampouco é que haxa regras frías ou duras de como optimizalo pero algúns consellos válidos son:

  • Escribir a estrutura en termos da cantidade de compases que cada parte do tema ten. Para isto podemos usar unha folla común ou partituras. Este tipo de tácticas son útiles se todos os membros da banda contan os compases aínda que tamén pode suceder que un só o faga e os demais o sigan ou o memoricen por repetición.
  • Gravar os ensaios: Así como hai xente que se pode guiar pola cantidade de compases outros se poden guiar pola letra ou polo que fan os outros instrumentos. Para gravar os ensaios basta cun teléfono ou algún gravador portátil, unha vez co ensaio gravado o ideal é escoitalo cada un pola súa conta e nalgunha ocasión facelo en grupo e se é posible comentar as distintas partes ou despexarse as dúbidas en grupo.

Aprender a usar o metrónomo

Este é outro dos problemas máis comúns xa que non son poucos os casos de bandas que aprenden o que é un metrónomo dentro dun estudo de gravación e a realidade é que nada pode ser máis frustrante que repetir unha toma 400 veces ou gravar da 4 compases porque nos corremos de tempo.

Moitas persoas sosteñen que tocar con metrónomo faiche un músico robótico ou che quita o feeling con todo, o paradoxal do caso é que a maioría das veces son os músicos que non poden tocar cun metrónomo os que teñen menos feeling.

Para aprender a tocar con metrónomo temos varias opcións:

  • Tratar de practicar invididualmente cun metrónomo: Isto implica usar un metrónomo cando cada un este sacando as partes pola súa conta ou cando practicamos técnica ou calquera outra instancia do noso instrumento. Practicar cun metrónomo pode custarnos ao principio pero a longo prazo é algo que imos terminar agradecendo.
  • Practicar cun metrónomo como banda: Isto implica facer pistas de tempo para cada canción e usalas na sala de ensaio xa sexa usando unha laptop ou mesmo as pistas gravadas.
  • Que o baterista toque cun click e os demais o sigan: Esta opción tamén é válida pero require que prestemos atención todo o tempo.
    A outra opción á hora de gravar no estudo usando o metrónomo é que o baixista e o guitarrista graven os seus partes usando o metrónomo na comodidade dos seus fogares (non importa a calidade da gravación) e que posteriormente lle fagamos escoitar esas pistas ao baterista no estudo de maneira de que poida seguir os instrumentos e resúltelle máis natural.

En xeral non hai regras firmes nin leis nisto do estudo de gravación pero é importante saber que gravar cunha pista de tempo facilitará moitísimas cousas e é un dos primeiros indicadores de se algo soa profesional ou non. Existen moitísimas excepcións (bandas que gravan en vivo sen click) e o máis importante é, como dixen ao principio, usar o sentido común e preguntarnos: Soará isto mellor sen metrónomo?

Non traer terceiros ás sesións

Está ben, entendo que queiras impresionar á túa parella ou aos teus amigos mostrándolles que vós sodes como os que están en tele pero a realidade é que máis aló de pasar por uns minutos para saudarche non teñen nada que facer dentro do estudo.

Pensalo desta maneira: Viches unha groupie nunha fábrica ou nunha oficina? O máis probable é que a resposta sexa non porque son lugares de traballo e aínda que non pareza o estudo de gravación tamén o é. O máis importante é non ter elementos que nos poidan distraer ou que poidan xerar tensións dentro da banda.

Paréceche que o mellor para a túa banda é ter a túa parella presionando para que se escoite mais forte o teu só? Ou ter aos teus amigos facéndote bromas polo teu novo corte de pelo?

O mellor é que soamente os membros da banda e colaboradores directos (asistentes, produtor) estean presentes nas sesións de gravación e isto tamén aplica para os ensaios ou calquera outra reunión onde se tomen decisións.

Non ir ao estudo para buscar sons

Este é outro dos puntos que máis tempo vai facer perder. Se por exemplo decidiches alugar un amplificador de guitarra ou de baixo para a túa sesión de gravación, o peor que podes facer é ir ao estudo para poñerche a perillear o equipo ou a recoñecer como soa.

A idea é que cando chegues ao estudo estea todo máis ou menos controlado e que o único que haxa que cambiar sexan algúns pequenos que non insuman demasiado tempo da túa parte.

Se vas alugar ou vas pedir prestado algo para usar no estudo, trata de telo con certa anticipación para que non che sorprenda nada e teñas todo friamente calculado.

Afinar os instrumentos

Isto parece un chiste de mal gusto pero a realidade é que moitas veces trae problemas. A clave é que todos afinen co mesmo afinador e o fagan ao mesmo tempo. En caso de afinar de oido teñan en conta que iso pecharía toda posibilidade de usar un piano ou faría moitísimo máis dificultosa a edición do audio entre outras cousas.

Parágrafo aparte para os bateristas: Aprendan a afinar o seu instrumento ou consigan a unha persoa que o poida facer porque unha batería ben afinada é un dos factores máis importantes para conseguir un bo son.

Coidado coas cordas

É recomendable usar cordas novas pero hai que ter en conta que se as cambiamos 15 minutos antes da sesión probablemente se nos desafine a guitarra no medio dunha toma. A idea é cambiar as cordas un día ou un par de días antes para que conserven o brillo característico das cordas novas pero que xa estén asentadas e non nos fagan pasar unha papeleta no momento menos esperado.

Estudar os sós

Improvisar pode ser divertido pero salvo que dominemos a arte e teñamos moita confianza nas nosas habilidades como improvisadores, o ideal é ter os sós estudados ou polo menos saber por onde imos ir para que non nos vexamos envolvidos na irremediable situación de esta toma e sáeme.

Se que escribir e estudar sós non é rocanrol pero o certo é que moitos dos grandes sós da historia foron escritos ou tiñan partes escritas previamente (lembremos que os sós tamén poden ser melodías).

Está claro que esta recomendación non aplica para todos os músicos nin todas as situacións, pero como regra xeral os guitarristas que teñen unha idea clara do que queren facer no só adoitan obter mellores resultados.

Ter instrumentos decentes

Non é necesario vender os riles para ter instrumentos decentes, a idea é que teñan un son aceptable e que por sobre todas as cousas poidan manter a afinación dignamente.

É importante que os nosos instrumentos estean calibrados e que nos sintamos cómodos tocándoos, isto tamén aplica no caso de que nos presten un instrumento que consideramos excelente pero que non coñecemos ou ao que non estamos afeitos.

Conclusións

Entrar ao estudo de gravación por primeira vez non ten porque ser unha tortura pero require que nós poñamos da nosa parte e entendamos que as cousas que poden saír mal polo xeral saen mal no momento mais inoportuno e a única forma de evitar isto é usando o sentido común.

Algúns dos consellos para entrar ao estudo de gravación que enumere aquí aplican para unhas situacións pero non tanto para outras pero o importante é telos en conta como regra xeral para posteriormente levalos á nosa situación particular.

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s

Create a website or blog at WordPress.com

Up ↑

%d bloggers like this: